0
Alahai Sharifah Sakinah, macam cantik je, macam seksi je.. hehe, mana-mana lelaki melihat pasti akan terliur hehe... sape tak nak bagi tengok free..
JIKA dunia glamor dipilih untuk dijadikan kerjaya, setiap individu itu perlu bersedia untuk diperhatikan oleh orang awam, khususnya para peminat yang tidak pernah lekang dengan seribu satu soalan dan bermacam kritikan.

Lebih-lebih lagi apabila kritikan itu mudah disalurkan secara terus melalui laman media sosial seperti Twitter, Facebook dan Instagram.

Tidak terlepas daripada situasi ini, pelakon Sharifah Sakinah, 25, dikatakan sengaja mengundang kontroversi apabila beberapa keping gambarnya berpakaian baju renang dimuat naik menerusi akaun peribadi Instagram miliknya.

Tidak kurang juga sekeping gambar yang diambil oleh jurulatih peribadinya yang menampakkan Sakinah mengenakan pakaian renang jenis two-piece sewaktu bercuti di Dubai beberapa bulan lalu. Selain itu, pelakon yang pernah membintangi telemovie Biar Mimpi Sampai Ke Bintang ini sering mempamerkan bentuk tubuh baharunya selepas bergiat aktif dalam bidang kesihatan.

Sewaktu berkesempatan bertemu dengannya pada majlis pelancaran Royal Slim Lishuo Magic yang berlangsung di N’dah Catering, Shah Alam, Selangor, pelakon yang lebih mesra disapa Sakinah itu mengaku bahawa dia masih ingat hukum hakam agama dan bukan sengaja memuat naik gambar tersebut untuk meraih sebarang publisiti. Ikuti temu bual selanjutnya bersama adik kepada pelakon Sharifah Shahirah itu.

Kosmo!: Gambar anda mengenakan pakaian renang jenis two-piece dimuat naik oleh jurulatih anda di akaun peribadi miliknya ketika berada di Dubai. Adakah anda tidak sensitif dengan agama?


SAKINAH: Sebagai seorang Islam, saya masih tahu tentang hukum agama. Saya turut sedar mengenai larangan mendedahkan aurat. Tetapi, saya hanya menjadi diri saya. Saya tidak memuat naik gambar-gambar tersebut kerana mahukan publisiti. Saya langsung tidak meletakkan sebarang kapsyen provokasi pada setiap gambar.

Adakah anda sedar bahawa anda sering diperhatikan, terutamanya oleh para peminat yang sering mengikuti perkembangan anda?

Seperti yang saya katakan tadi, saya hanya menjadi diri saya sendiri. Saya berlakon kerana minat dan saya bergiat aktif dalam bidang kesihatan juga kerana minat. Bagi saya, jika setiap benda yang dilakukan itu dipandang positif, maka tiada sebarang tanggapan buruk yang akan dikeluarkan.

Kosmo!

Post a Comment Disqus

 
Top