0

Gadis pelik lepas hilang

JOHOR BAHRU: Yenny Nurjannah Abdullah, 15, atau Yenny yang hilang dari rumah keluarganya di Jalan Denai 4, Taman Kempas Baru, pada 27 Mei lalu, sudah kembali ke pangkuan keluarga namun beberapa perkara pelik menyelubungi remaja terbabit.
Ibunya, Sri Astutik, 43, berkata, Yenny kembali ke rumah pada jam 2 petang, 1 Jun lalu, tetapi sebaik tiba di rumah, Yenny seolah-olah diserang histeria kerana menjerit-jerit dari petang hingga malam.

“Kami memanggil seorang ustaz untuk mengubatnya dan ustaz berkenaan meninggalkan bunga yang sepatutnya diletakkan dalam bilik Yenny, tetapi bunga itu habis dimakannya,” katanya di sini, semalam.
Menurut Astutik, Yenny dihantar ke sebuah pusat perubatan sebelum ustaz sama datang untuk mengubatinya.

Astutik berkata, sejak diubat kali kedua, Yenny mulai sedar. “Kami terkejut dengan kepulangan Yenny dan lebih mengejutkan, dia masih memakai pakaian sama ketika keluar rumah, tetapi berat badannya menyusut,” katanya.

Menurut Astutik, keluarganya belum bertanyakan lebih lanjut kepada Yenny mengapa dia keluar dari rumah kerana bimbang ia menimbulkan tekanan kepada remaja itu.

“Yenny dihantar seseorang pulang ke rumah namun hingga kini, kami tidak tahu siapa orang itu.

“Selepas sedar, Yenny memaklumkan motosikal Honda EX5 berwarna hitam bernombor pendaftaran JHB 835 yang ditunggangnya ditinggalkan di tepi sebuah hotel di Stulang dan polis mengesahkan perkara berkenaan,” katanya.
Menurut Astutik, pemeriksaan kesihatan mendapati Yenny dalam keadaan baik dan stabil.

Dalam kejadian itu, Yenny menghantar SMS dan meminta kebenaran Astutik untuk menghadiri kelas latihan tarian berhampiran rumah mereka sebelum menghilangkan diri.


Sumber From : Kosmo


Post a Comment Disqus

 
Top