0
Asalamualaikum

Cara nak belajar teknik SEO memang mudah jika seseorang itu sangat berminat belajar SEO Search Engine Optimization .

Tutorial belajar teknik SEO untuk blog samada Blogspot atau WordPress  memang banyak cara nya di utarakan oleh Blogger .

Teknik atau cara yang berkesan belajar berkaitan SEO adakalanya memerlukan masa juga untuk melihat hasinya.Bayangkanlah berapa ramai pakar pakar SEO bersaing untuk mempromosi website atau blog iaitu artikel artikel mereka di Enjin Carian sama ada Google , Yahoo , Bing dan lain lain lagi.

SEO atau Search Engine Optimization ialah keupayaan menonjolkan entri atau posting artikel kita di engine carian yahoo , Bing , Google dll supaya ramai pembaca melawat blog kita dan dengan cara ini pageview  dan Pagerank blog kita pun meningkat.

 Cara tak langsung mudah lah  pasang iklan di blog . SEO sangat penting untuk Business Online , cara nak jadi usahawan berjaya di internet memerlukan belajar SEO .Disini ada beberapa cara mudah tutorial cara mempraktikan SEO iaitu Search Engine Optimization .


Selalu kita meng….publish posting posting kita dengan judul beserta keyword atau kata kunci yang selalu orang menaipnya di enjin carian.


Plugin terbaik untuk WordPress .Untuk Blogger yang menggunakan platform WordPress plugin seperti SEOPressor , All In One SEO Pack  , WordPress SEO , Easy WP SEO dll baik juga di cuba .


Selalu periksa skrip HTML website di laman yang menyediakan pemeriksaan secara percuma ,jika banyak error selalunya blog tak mesra SEO .


Dengan cara mendaftar ( summit ) blog ke google , Yahoo , Bing dll. Dan ping blog kita ping website .
Cara , Teknik , Tutorial SEO Search Engine Optimization memang banyak…

diperkatakan sepanjang masa daripada seluruh dunia.Jika rajin buat kajian … Insyaallah …berjaya.


Sekianlah serba ringkas teknik yang diharap berkesan dalam SEO .


Wasallam.

Post a Comment Disqus

 
Top