0

Blog, Entri, Follower, SEO, Trafik | Tips Blogging

 


Asalamualaikum

Hari ni kita berkongsi belajar cara buat blogspot iaitu Tutorial Ringan kan Blog atau Blogspot dan sesetengah boleh juga di gunapakai untuk WordPress . 

Tutorial untuk buat blog memang terdapat macam macam tips dan cara ,tidak kiralah untuk Blogger baru , Blogger Lama , Blogger Terkenal Di Malaysia , Blogger Terbaik ke semuanya memerlukan Tutorial cara ringankan Blogspot atau WordPress . 

Blogger Blogger selalunya memerlukan tutorial atau cara terkini untuk update blog mereka.Kerana pengguna Blogspot dan WordPress mahukan cara yang paling mudah update blog mereka.

Loading Blog yang lambat menunjukkan Blog itu berat dan ada kemungkinan kemungkinan lain juga yang menyebabkan loading Blog jadi lembab.

TUTORIAL CARA MUDAH RINGANKAN BLOGSPOT DAN WORDPRESS
Cuba kurangkan…. penggunaan Gadget atau Widget .Gunakan yang berfaedah sahaja .

Jika kita menggunakan Platform WordPress atau Blogspot kalau boleh Sidebar disebelah kanan Website kita.
Pengguna WordPress yang guna hosting sendiri boleh juga scan virus di akaun CPanel masing masing ditakuti ada virus yang melambatkan loading laman web .
Header yang besar sangat pun, melambatkan loading Blog . Kecilkan saiz header Blogspot atau WordPress kita.

Widget ShoutBox dan widget follower letakan di sidebar dan jika boleh bahagian bawah sidebar .
Effect effect pada Blog patut diminimakan .

Kurangkan bilangan entri ( Show Entry ) di homepage atau main page dan page page seterusnya.Semua posting perlu ada ReadMore
Sentiasa fikir cara nak jadikan Blog kita slim selalu sebagaimana kita memikir body kita .

Gunakan Template Blog yang simple ( ringkas ) tapi hampir bersesuaian dengan minat kita.Kerana jika blog yang kita bina tapi kita tak minat dengan blog kita … agak agak jadi macamana blog kita tu … barangkali jadi blog terbiar jika kita tiada mood dengan blog kita . Realiti .

Kurangkan gambar gambar animasi .
Sekian .. Sedikit Teknik Buat Bolg Kita Jadi Ringan … Terima Kasih
Wasallam

 

Post a Comment Disqus

 
Top